MATEMĀTIKAS NEDĒĻA
No 13. līdz 17. janvārim Rēzeknes valsts poļu ģimnāzijā norisinājās MATEMĀTIKAS NEDĒĻA, lai veicinātu ne tikai skolēnu interesi par matemātiku, bet arī spēju saskatīt skaitļu pasauli sev apkārt ikdienā. Nedēļas laikā tika organizēti pasākumi katrai klašu grupai par noteiktu tematiku.
Pirmdien 6. klašu skolēni aizrautīgi izzināja telpisko figūru pasauli. Darbojoties grupās, viņi veica dažādus uzdevumus – grupēja figūras, meklēja tām atbilstošos izklājumus un paši veidoja telpisko figūru modeļus. Skolēni rēķināja, cik materiāla nepieciešams dāvanu iesaiņošanai un domino kauliņu izgatavošanai, kā arī iesaistījās spēlēs, kas padziļināja izpratni par telpiskajām figūrām. Pasākumu papildināja radošs fotostūrītis “Galva kubā”, kur ikviens varēja iemūžināt savus piedzīvojumus telpisko figūru pasaulē.
Otrdien, sadarbojoties ar skolas karjeras konsultanti Kristīni Rimšu, 9.klašu skolēni tikās ar Mārtiņu Kiščenko, vairāku mikrouzņēmumu īpašnieku. Tikšanās laikā tika runāts par matemātikas nozīmi katra cilvēka dzīvē, kur tā noder un kāpēc to der zināt ikvienam. Sīkāka informācija http://www.rezpvsk.lv/matematika-cilveka-ikdiena Tikmēr 4.klašu skolēni piedalījās viktorīnā „No dzīves un saistīts ar matemātiku” un, izmantojot metamos kauliņus, pa pāriem uzspēlēja spēli par taisnstūru laukumu.
Trešdien, 15. janvārī, 8. klašu skolēni piedalījās pasākumā “Esi arhitekts!”. Audzēkņi tika sadalīti grupās. Katrai grupiņai bija jāizdomā komandas nosaukums. Skolēni uzzināja, kas ir arhitektūra un apskatīja pasaulē ievērojamas celtnes. Tālāk skolēniem tika dots uzdevums: no papīra izveidot ēkas modeli, izrotāt ēkas fasādi ar krāsainā papīra trijstūriem un riņķiem. Atbildēt uz jautājumiem: Kādu platību (kvadrātcentimetros) izveidotais modelis aizņem uz galda virsmas? Cik materiāla bija nepieciešams ēkas būvei? Kāds ir ēkas modeļa tilpums? Cik daudz krāsainā papīra tika izlietots fasādes rotājumam? Skolēni aktīvi darbojās grupās un katra grupa pasākuma noslēgumā prezentēja savu mājas modeli. Trešdien tikās arī 5.klašu skolēni. Ar lielu azartu atbildēja uz dažādiem jautājumiem par tēmu „Skaitļi un figūras”. Uzdevumi aptvēra gan skaitļus, gan figūras, lai rosinātu interesi par matemātiku un veicinātu pētniecisko darbību, kā arī attīstītu radošo domāšanu. Skolēni aktīvi piedalījās uzdevumu izpildē, sadarbojoties grupās un sniedza atbildes visu priekšā.
Ceturtdien pulcējās 7.klašu skolēni, kuri, zīmējot dažādas lineārās funkcijas, beigu beigās ieguva savas unikālās vitrāžas, kuras no papīra lapas „pārnesa” uz plēvi. Tāpat ceturtdien 2.klašu skolēni darbojās, izzinot tēmu „Laika rēķini”, tādējādi nostiprinot iepriekš iegūtās zināšanas mācību stundās. Skolēni darbojās gan pa pāriem, gan individuāli aizpildot katrs savu darba „grāmatiņu”, kā arī veica dažādus uzdevumus – lika puzles, noteica kurš ir kurš smilšu pulkstenis, veidoja dienas plānu.
Piektdien 3.klašu skolēni pa grupām darbojās aktivitāšu centros, veicot dažādus praktiskus uzdevumus par tēmu „Daļas”. Skolēniem bija jāpaļaujas uz matemātikas stundās iegūtajām zināšanām un loģisko domāšanu. Skolēni skaitīja, atņēma, reizināja, dalīja, salīdzināja, locīja, mērīja, veidoja, savienoja, spēlēja, zīmēja un krāsoja.
Matemātikas nedēļas pasākumus noslēdza 1.klašu skolēni, pildot dažāda veida uzdevumus par garumu. Mērīja, cik tālu aizlec vardes, cik gari ir mini zvēri, kā arī atbilstoši tematikai un vienam uzdevumam darba grāmatiņā, noskatījās multfilmu „38 papagaiļi”.
Skolēniem no 2. līdz 8. klasei par piedalīšanos pasākumā tika sagatavotas pārsteiguma uzlīmes, kas saistītas ar matemātiku. Katrs skolēns izvilka uzlīmi no cilindra formas kastītes, un visi skolēni priecājās par nelielajām balvām.
Veicot aptauju pēc pasākumiem, skolēni atzina:
- ka patika darboties grupās;
- uzdevumi bija interesanti un dažādi, protams daži sagādāja arī lielas grūtības;
- jutās brīvi un ieinteresēti;
- ieteica nākamajā gadā organizēt vēl šādu matemātikas nedēļu, vēlams katrā pusgadā.
Rēzeknes valsts poļu ģimnāzijā Matemātikas nedēļā gaisā virmoja skaitļi, funkcijas, figūras. Skolēni piedalījās dažādos pasākumos, veica interesantus uzdevumus un atklāja, ka matemātika nav tikai mācību priekšmets, bet arī neatņemama sastāvdaļa mūsu ikdienas dzīvē.
Paldies visiem par atbalstu un sapratni!
RVPĢ matemātikas skolotāju vārdā, Inga Zeltiņa