‘Delfi’ aicina skolēnus pieteikties žurnālistikas skolai #Storygram

  • Storygram_delfi (1)

Turpinot īstenot vīziju par ieinteresētu sabiedrību, “Delfi” jau ceturto gadu pēc kārtas kopā ar Baltijas Mediju izcilības centru organizē bezmaksas žurnālistikas skolu vidusskolēniem #Storygram. Atbalstu programmas īstenošanai sniedz Nīderlandes Karalistes vēstniecība Latvijā.

Aicinām pieteikties 9.–12. klašu audzēkņus, kuri savu nākotni plāno saistīt ar medijiem, kā arī ikvienu, kurš vēlas ielūkoties žurnālistikas ikdienā un pilnveidot savas medijpratības prasmes. #Storygram skolas dalībnieki programmas laikā veidos dažādus žurnālistikas darbus pieredzējušo “Delfi” profesionāļu pavadībā, apgūstot mūsdienīgu, uzticamu un uz ieinteresētu sabiedrību vērstu žurnālistiku. Mācību noslēgumā skolēnu veidotie darbi tiks publicēti “Delfi” un nodoti lasītāju vērtēšanai.

Lai pieteiktos #Storygram skolai, līdz 17. septembrim skolēnam uz adresi storygram@delfi.lv jānosūta eseja, kurā jāatbild uz diviem jautājumiem:

  1. Kāpēc es vēlētos strādāt žurnālistikā?
  2. Kā es raksturotu medijus Latvijā?

“Delfi” izvēlēsies 12–15 vislabāk motivētos jauniešus, kurus uzņems #Storygram skolā. Nodarbības četras sestdienas notiks septembrī, oktobrī un novembrī.

Ar skolēniem, kurus uzņemsim žurnālistikas skolā, sazināsimies līdz 22. septembrim.

#Storygram skolas plāns un saturs:

  1. septembrī

Vai jebkurš cilvēks ar telefonu un kameru var būt žurnālists?

Kā mediji tiek finansēti, un kāpēc atklātība ir svarīga?

Kādi ir žurnālistikas žanri un formāti?

Kā pandēmija un karš mainīja žurnālistu ikdienu?

  1. oktobrī

Dezinformācija, cīņa pret to un žurnālistika – kā faktu pārbaude kļuva par žurnālistikas žanru un ko tā nozīmē?

Kādas ir dezinformatoru metodes, kā tās mainījušās?

Kas ir faktu pārbaudes saturs žurnālistikā?

Vai un kā izmērīt faktu pārbaudes darba atdevi?

Kādus izaicinājumus un iespējas rada AI uzplaukums?

  1. oktobrī

Multimedialitāte 2023. Vizuālā stāstniecība – kā radīt skaistus un aizraujošus stāstus? Ko nozīmē – labs dizains? Kā veidot labu izskatu vietnei, kanālam, speciālā dizaina projektiem?

Kā izvēlēties vispiemērotākos medija formātus (tekstu, attēlus, video, audio)? Kā tos kombinēt? Kādus tehniskos risinājumus izmantot?

Kā strādāt ar dažādām sociālo mediju platformām? Kādi formāti ir vislabāk piemēroti sekotāju uzrunāšanai un piesaistei?

Kā žurnālisti var izmantot sociālos medijus savā darbā?

  1. novembrī

Ētikas dilemmas žurnālistikā un pētnieciskā žurnālistika

Interešu konflikti. Privātums pret sabiedrības tiesībām zināt, anonīmi avoti, “off-the-record” intervijas.

Pētnieciskā žurnālistika.

Darbs ar avotiem (kā uzrunāt avotu, kā saņemt informāciju, kuru vēlies iegūt, kā intervēt, kā strādāt ar dokumentiem un datubāzēm).

“Grūti noticēt, ka šis būs jau ceturtais jauno žurnālistu skolas “Storygram” sasaukums. Ar šo projektu esam strādājuši gan pandēmijas, gan kara laikā, tāpēc ir sajūta, ka šī iniciatīva kļuvusi par ļoti ciešu daļu no “Delfi”. Ir liels prieks, ka varam arī turpināt strādāt, lai labāk sagatavotu jaunos žurnālistus un veicinātu izpratni par mediju darbu jauniešu vidū. Skolēniem šī ir iespēja redzēt, kas īsti ir mediji, ko nozīmē darbs šajā profesijā, un arī pašiem praktiski piedalīties satura veidošanā pieredzējušu žurnālistu uzraudzībā.” Filips Lastovskis, “Delfi” galvenais redaktors

Jau kopš 2020. gada #Storygram darbojas spēcīgi, motivēti un erudīti jaunieši – pirmajā gadā 12 skolēni kursa noslēgumā radīja projektu “Jaunā klimata balss”. 2021. gadā otrās sezonas audzēkņi radīja trīs rakstu sēriju par dezinformāciju “TikTok”, padomiem tās atpazīšanā un 12. klašu skolēnu bažām par eksāmenu rezultātiem pandēmijas laikā. Savukārt 2022. gadā #Storygram 13 žurnālistikas skolas dalībnieki radīja multimediālu projektu “Jaunā maiņa”, kurā stāstīja par sociālo tīklu ietekmi uz jauniešu valodu, izglītības atbilstību reālās dzīves vajadzībām un Z paaudzes potenciālu veicināt izmaiņas pasaulē, bet vēl viena absolventu grupa šajā gadā strādāja pie raksta krievu valodā par attālināto mācību ietekmi uz izglītības kvalitāti.

“Manuprāt, bija ļoti jautri un forši. Zināšanas, kuras ieguvām, noderēs nākotnē. Paldies “Delfi” par šo skolu!” Karīna Čerjapkina, #Storygram 2022. gada absolvente

“Es domāju, ka tā bija ļoti lieliska pieredze mums kā topošajiem žurnālistiem, jo guvām ieskatu, kā veidot rakstu, kā veidot raksta nosaukumu, uzņemt fotoattēlus.” Gundega Gaujere, #Storygram 2022. gada absolvente

 

You may also like...